سیاستگذاری عمومی
حسین عبادی؛ سید عبداله حیدریه؛ یونس وکیل الرعایا
چکیده
این پژوهش با رویکرد بینرشتهای در حوزههای بازاریابی، سیاست و ارتباطات انجام پذیرفته است. در بازاریابی سیاسی حفظ مشتری از ضروریات بوده و حزبی پیروز خواهد بود که کمترین ریزش مشتری و بیشترین سهم بازار را کسب کند. بکارگیری بازاریابی رابطهای میتواند منجر به کاهش ریزش مشتری، کاهش هزینههای تبلیغاتی و افزایش اثربخشی شود. در این ...
بیشتر
این پژوهش با رویکرد بینرشتهای در حوزههای بازاریابی، سیاست و ارتباطات انجام پذیرفته است. در بازاریابی سیاسی حفظ مشتری از ضروریات بوده و حزبی پیروز خواهد بود که کمترین ریزش مشتری و بیشترین سهم بازار را کسب کند. بکارگیری بازاریابی رابطهای میتواند منجر به کاهش ریزش مشتری، کاهش هزینههای تبلیغاتی و افزایش اثربخشی شود. در این تحقیق، بازاریابی رابطهای به شاخصهایی تقسیم و با استفاده از پرسشنامه تاثیر شاخصها بر موفقیت احزاب (کاندیداها) مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات توصیفی- پیمایشی میباشد که به صورت میدانی انجام شده است. در روش تجزیه و تحلیل اطلاعات از ضـریب پیرسـون و ضـریب همبـستگی استفاده شده است. یافتههای تحقیق مشخص میسازد که بنیانهای بازاریابی رابطهمند با رضایتمندی رای دهندگان همبستگی مستقیم و رابطه معناداری دارد و نتایج رگرسیون نشان میدهد این بنیانها توانایی پیشبینی رضایتمندی را دارند. همچنین بین رضایتمندی و وفاداری، بین وفاداری و رایدهی مجدد و توصیه به دیگران و در نهایت بین موفقیت و رایدهی مجدد و توصیه به دیگران رابطه معنادار وجود دارد.